گلدکوئست حرام است

 

در پی سؤال عده  کثیری از مقلدین معظم له راجع به حکم شرعی فعالیت شرکتهای گلد کوئیست ، گلد ماین، الماس، بیزینس، کارگشا و غیره و همچنین طرح شایعاتی راجع به حلیت فعالیت این شرکتها از سوی برخی از افراد، ایشان طی فتوایی حکم به حرمت فعالیت کلیه شرکتهایی که به طور زنجیره ای بازاریابی میکنند دادند.

متن استفتاء بدین شرح است:



سلام علیکم:

1-به نظر حضرت عالی حکم شرعی فعالیتهای شرکتهایی که به صورت زنجیره ای بازاریابی میکنند چگونه است؟

2- آیا استفتائی که به نقل از حضرت عالی راجع به حلیت فعالیت شرکتهای مزبور در سایتها و نشریات این شرکتها منتشر میگردد معتبر است ؟

1-  این مؤسّسات به ظاهر اقتصادى که گاه چهره واقعى خود را زیر پوشش هاى ایجاد اشتغال یا تخصیص قسمتى از درآمد خود به مراکز خیریّه پنهان مى کنند مؤسّسات مرموز و خطرناکى هستند که کار آنها شبیه به نوعى قمار یا لاتار است کلاه از سر عدّه زیادى برمى دارند و بر سر عده معدودى مى گذارند و قسمت عمده درآمد را خودشان مى برند و غالباً به خارج منتقل مى کنند بى آن که هیچ گونه کار مثبتى انجام داده باشند و عمل آنها مصداق بارز اکل مال بباطل است که قرآن مجید با صراحت از آن نهى کرده است.
این مؤسسات نخست به نام »پنتاگونو» در بعضى از شهرها آشکار شد و هنگامى که مقامات قضائى و اطّلاعاتى متوجّه کارهاى خلاف آنها شدند جلوى آن را گرفتند سپس شرکتهای دیگری با نامهای  گلد کوئیست ، گلد ماین، الماس، بیزینس، کارگشا و غیره  تاسیس شده و با ظاهری دیگر ( ولی در حقیقت به همان صورت قبل) شروع به فعالیت کردند. و آن هم بعد از کارشناسى مقامات قضائى ممنوع شد و اخیراً به صورت «معامله الماس» همان برنامه به شکل تازه اى دنبال مى شود و در هر جا ممکن است به صورتى درآید نشانه همه آنها بازاریابى هاى زنجیره اى با درآمدهاى کلان است.
چند قبل که این مؤسّسات استعمارى در خارج شروع به فعّالیّت کرده بودند بعضى از مسلمانان خارج سؤالى به این صورت براى حضرت آیة الله العظمى مکارم شیرازى فرستادند که در کشور اتریش به عنوان «بدون دردسر صاحب 30000000 دلار شوید» فرم هاى خاصّى که به صورت زنجیره اى مشترى معرفى مى شود در اختیار متقاضیان قرار مى داد و آن را به طور مشروح در سؤال خود بیان کرده بودند ایشان در جواب نوشتند:
"
شرکت در این کار حرام و پول عاید از آن مباح نیست و در واقع نوعى کلاهبردارى مرموز براى تصاحب اموال دیگران است."
این سؤال و جواب در کتاب استفتائات جدید معظم له، جلد اوّل، صفحه 150 آمده است. اکنون مى بینیم که همان ها به اشکال دیگر در کشورهاى اسلامى ظاهر شده است.
مسلمانان باید به هوش باشند و آلوده این پول هاى حرام نشوند و ثروت مسلمین را به باد ندهند. و اگر کسانى نادانسته پولى از این طریق به دست آورده اند چنانچه صاحبان آن را مى شناسند به آنها برسانند یا لااقل به مالباخته هاى ردیف هاى آخر بدهند و اگر نمى شناسند به اشخاص نیازمند صدقه بدهند.

2- استفتاء مزبور جعلی بوده و فاقد هر گونه اعتبار میباشد.

والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاتة              

دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی / بخش استفتاءات

 

فرمانده انتظامی استان تهران خبر داد:
شناسایی سومین مجمع بزرگ گلدکوئیستی در کرج با دستگیری 126 تن از اعضاء

سرویس: حوادث
1384/11/15
02-04-2006
13:28:46
8411-08984: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: حوادث

فرمانده انتظامی استان تهران از شناسایی سومین مجمع بزرگ گلدکوئیستی در کرج با دستگیری 126 تن از اعضاء این شاخه خبر داد.

سردار رضا زارعی در گفت وگو با خبرنگار «حوادث» ایسنا در تشریح دستگیری متهمان به فعالیت در شرکت‌های هرمی گفت: مقارن ساعت 10:30 روز گذشته، 14 بهمن ماه، عوامل آگاهی کرج با دریافت خبری مبنی بر برگزاری جلسه اعضای یک باند گلدکوئیست در سالنی واقع در منطقه «عظیمیه» به سمت جاده چالوس وارد عمل شده و طی هماهنگی با مرجع قضایی پس از ورود به موقعیت مورد نظر، 126 عضو شرکت هرمی گلدکوئیست شامل 35 زن و 91 مرد را دستگیر کردند.

سردار زارعی با اعلام این که این گروه از متهمان، سومین مجمع گلدکوئیستی فعال در کرج بوده‌اند که طی هفته‌های اخیر شناسایی شدند، افزود: همچنین ماموران در بازرسی از محل برگزاری این جلسه، تعداد 150 جلد کتاب آموزشی تهیه شده در خارج از کشور به همراه سی ‌دی‌ها و جزوات آموزشی و تعدادی رایانه را کشف و توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان تهران همچنین با اشاره به شناسایی سرکرده این شاخه گلدکوئیستی به نام «علی» در میان دستگیر شدگان گفت: با دستگیری این فرد، لیستی از 506 تن عضو این زیر شاخه گلدکوئیست در حالی بدست آمد که تحقیقات از متهم مشخص کرد: وی با همدستی رابط ایرانی خود در یکی از کشورهای همسایه، شاخه‌های گلدکوئیستی را هدایت می‌کرده است.

به گزارش ایسنا، سردار زارعی با بیان این که با توجه به محتویات کشف شده از متهمان شامل مستندات آموزشی درباره چگونگی عضو گرفتن، نوع فعالیت و تشکیلات گلدکوئیستی، تجمع 126 متهم دستگیر شده در موقعیت مورد نظر بیشتر جنبه آموزشی داشته است، تصریح کرد: پلیس بر اساس رأی مراجع قضایی مبنی بر این که فعالیت شرکت‌های هرمی یا گلدکوئیستی غیرقانونی و غیرشرعی است نسبت به دستگیری اعضاء فعال در این شرکت‌ها وارد عمل شده و از این رو حتی اگر برگزاری جلسات این گونه گروهها صرفا آموزشی بوده و هیچ گونه موردی مبنی بر نوع مراسم برگزار شده که پارتی باشد یا نه؟ وجود نداشته باشد، از نگاه قانون باز هم این افراد متهم به ارتکاب جرم بوده و تحت تعقیب پلیس قرار دارند.

انتهای پیام

فروش شرکت گلدکوئست به حداقل ممکن کاهش یافته است .

 
کد مطلب: 397
تاریخ: یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۴
منبع: خبرگزاری فارس
درجه: مهم

یادداشت: قاضی پرونده گلدکوئست اطلاع رسانی و اقدامات قضایی را عامل به حداقل رسیدن فروش شرکتهای هرمی اعلام کرد .
   
 
 
 

به گزارش خبرگزاری فارس، قاضی پرونده گلدکوئست اطلاع رسانی‌ و اقدامات قضایی انجام شده در خصوص شرکت های هرمی را سبب کاهش فعالیت های این شرکت ها اعلام کرد .
حمیدرضا طائفی ، آگاهی مردم از ماهیت و ممنوعیت فعالیت شرکتهای هرمی را عامل مهمی در متوقف شدن فعالیت آنها دانست و تصریح کرد : حیات و بقای شرکتهای نظیر گلدکوئست در گرو مشارکت افراد می باشد و اگر شرکتی پس از تاسیس نتواند افراد را جذب کند ، از بین خواهد رفت.
وی تاکید کرد: یکی از محصولات اخیر این شرکت، فروش تعطیلات یاکوئست و کیشن است که افراد را پس از جذب شدن و فعالیت بیشتر به اقامت در یکی از هتل های خارج از کشور وعده می دهد. هدف این شرکت از فروش این محصول صرفاً جذب بیشتر افراد و ادامه یافتن این چرخه است.
قاضی پرونده گلدکوئیست اعلام کرد: اطلاع مردم از ضررهای مالی احتمالی و مجازاتهای قانونی عضویت در این شرکتها موجب شده که کمتر به سمت این شرکتها بروند و عضوگیری آنها به حداقل ممکن رسیده است.


 فرق بین شاه و سرشاخه ای کوئست

چیست؟

آیا سرشاخه ها از تفاله های رژیم گذشته اند؟

+ نوشته شده در  شنبه پانزدهم بهمن 1384ساعت 14:42  توسط میهن پرست  |  نظر بدهید

دهه  مبارک فجر را به ملت ایران بخصوص

به وطن پرستان تبریک میگوییم

******************************

قاضی پرونده گلدکوئست:طی روزهای آینده ۴۰ متهم پرونده جهت اخذ آخرین دفاع در دادسرا حاضر می شوند

 
کد مطلب: 392
تاریخ: سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴
منبع: همشهری
درجه: مهم

یادداشت: قاضی رسیدگی کننده به پرونده گلدکوئیست اعلام کرد که طی روزهای آینده ۴۰ متهم پرونده گلدکوئست جهت اخذ آخرین دفاع در شعبه سوم دادسرای کارکنان دولت حاضر خواهند شد.
   
 

 
 
 قاضی رسیدگی کننده به پرونده گلدکوئست اعلام کرد که طی روزهای  آینده ۴۰ متهم پرونده گلدکوئست جهت اخذ آخرین دفاع در شعبه سوم دادسرای کارکنان دولت حاضر خواهند شد.
حمیدرضا طایفی با اعلام  این خبر گفت: با احضاریه هایی که برای حدود ۴۰ نفر از متهمان شرکت گلدکوئست فرستاده شده  این افراد جهت اخذ آخرین دفاع در شعبه سوم دادسرای کارکنان دولت حاضر خواهند شد و پرونده آنها برای صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به دادگاه ارسال می شود.
وی خاطرنشان کرد:  این متهمان در حال حاضر با قید وثیقه آزاد هستند و طی روزهای آینده به تدریج در این شعبه جهت ارائه دفاعیات خود حاضر خواهند شد و محکومیت آنها بستگی به نظر و رای دادگاه خواهد داشت.
+ نوشته شده در  چهارشنبه دوازدهم بهمن 1384ساعت 19:7  توسط میهن پرست  |  یک نظر

   
 

مأموران اطلاعات فرماندهی انتظامی شهرستان گرمسار در بازرسی از یک منزل در این شهر، 56 نفر از اعضای شرکت گلدکوئست را شناسایی و شش نفر از شاخه‌های آن را دستگیر کردند.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان سمنان با اعلام این خبر گفت: در بین اعضای شرکت گلدکوئست در گرمسار، 40 مرد و 16 زن در گروه های سنی 17 تا 60 سال شامل: کارمند، کارگر، کشاورز، دامدار، کاسب، دانش آموز، دانشجو، زنان خانه‌دار و افراد بیکار حضور داشتند.
وی با اشاره به غیرقانونی بودن فعالیت شرکتهای هرمی در کشور افزود: سرشاخه‌های گلدکوئست با فریب و تبلیغات کاذب به اعضا و زیرشاخه‌های خود وعده پولدار شدن داده و در مواقعی نیز از آنها سوء استفاده اخلاقی می‌کنند.


 
 

 

 

دستگیری ۱۵ سرشاخه ی اصلی گلد کوئیست در قزوین

 

+ نوشته شده در  چهارشنبه پنجم بهمن 1384ساعت 17:37  توسط میهن پرست  |  نظر بدهید

چرا گلد کوئیست به طور کامل حرام است؟
+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و هفتم دی 1384ساعت 14:17  توسط میهن پرست  |  نظر بدهید

علت عمده ی مضر بودن گلد کوئیست چیست؟
+ نوشته شده در  پنجشنبه پانزدهم دی 1384ساعت 15:55  توسط میهن پرست  |  4 نظر

قتل های سریالی سرشاخه های گلدکوئست
 
کد مطلب: 377
تاریخ: دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۴
منبع: روزنامه جام جم
درجه: فوق مهم

یادداشت: جام جم از اختلافات درون تشکیلاتی پرده برمی‌دارد.
   
 

 
 

این سومین قتل مشابه است که در آن رد طناب قرمز دیده می شود قتلهایی که از نظر افسران زبده جنایی به دلیل اوجگیری اختلافات درون تشکیلاتی گلدکوئست اتفاق افتاده و پیش بینی می شود که این جنایت ها بزودی پایان نیابد.
بعدازظهر روز گذشته بار دیگر تلفن بازپرس ویژه قتل تهران به صدا درآمد و افسر نگهبان کلانتری 124 در تماس با حسین اصغرزاده از وقوع یک جنایت در محدوده قلهک خبر داد. با عزیمت بازپرس جنایی به محل مشخص شد ، مقتول زن 40 ساله ای به نام شهره است که در غیاب اعضای خانواده اش از سوی فرد یا افراد ناشناسی غافلگیر و پس از بسته شدن دست و پا با طناب قرمز رنگ با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است.
درست همانند جنایتی که 3 روز پیش در شهرک غرب تهران اتفاق افتاد و زن 50 ساله ای به نام مهناز در ساعات پایانی شب بعد از بسته شدن دست و پا با طناب قرمزرنگ با 16 ضربه چاقو به قتل رسید. اگر بخواهیم به این پرونده موضوع قتل یک دختر دانشجو را اضافه کنیم که جسد او پس از خروج از خانه در قزوین پیدا شد ، باید تعداد قربانیان را عدد 4 قلمداد کنیم.
سه نفر از مقتولان این حادثه از سرشاخه های گلدکوئست بودند و هنوز در خصوص مقتول چهارم که تنها چند ساعت از زمان مرگ او می گذرد ، تحقیقات کافی صورت نگرفته است اما وجود طناب قرمز و نوع جنایت بسیار شبیه به قتل 2 زن دیگر است که در شمال و غرب تهران به قتل رسیده اند.

 

تحقیقات غیرمحسوس 

پس از پیدا شدن جسد دختر دانشجو در مرکز شهر و مشاهده ردپای سران گلدکوئیست در این جنایت ، ماموران سرنخ ها و فرضیه های متعددی را مورد تحلیل و ارزیابی قرار دادند. پس از قتل دوم در غرب تهران و قتل سوم در شهرک غرب ، کارشناسان جنایی باتوجه به شباهت های موجود در این جنایت ها ، ردپای عوامل دست اندرکار در شبکه گلدکوئست را به وضوح مشاهده و عنوان کردند چون سهم دریافتی آنها بالا بوده است ، دستور حذف آنها از بدنه تشکیلات صادر شده است.
اگرچه درخصوص این جنایت ها تحقیقات همچنان ادامه دارد ، پس از وقوع قتل دیگر این بار در محدوده قلهک ، فرضیه های دیگری مطرح شد که نشان می داد کارشناسان خبره جنایی به درستی هدف را نشانه گرفته اند و استدلال های آنها یک واقعیت تکاندهنده را فاش می کند، حذف سر شاخه‌ها.

روز گذشته در ساعت 13:30 همسر شهره (آخرین مقتول) که یک مهندس است پس از تماس تلفنی با همسرش قصد گفتگو با او را داشت که همسرش از وی خواست یک ربع بعد تماس بگیرد. پس از تماس دوباره ، هیچکس پاسخگوی تلفن او نبود و زمانی که وی از یکی از همسایه ها خواست تا به خانه اش رفته و موضوع را بررسی کند ، وی وحشت زده موضوع قتل را به شوهر مقتول اطلاع داد. عزیمت ماموران و بازپرس جنایی نشان داد نوع ضربه ای که به گردن مقتول وارد شده است ، مشابه آخرین ضربات مرگباری است که پیش از این در گردن 2 مقتول دیگر به همراه طناب قرمز مشاهده شده است. 

 

ناگفته های سردار طلایی 

به دنبال وقوع این جنایت ، روز گذشته سردار طلایی در گفتگو با جام جم با اشاره به این موضوع که تحقیق در خصوص آخرین قربانی ادامه دارد ، گفت : در 2 جنایت قبلی ما شاهد مشابهت های فراوانی بوده ایم اما اظهار نظر در خصوص آخرین مقتول کمی زود است و در حال حاضر ماموران تحقیقات خود را دنبال می کنند. فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص ردپای شبکه گلدکوئست در این جنایت ها گفت : متاسفانه این شبکه که فعالیت آن غیرقانونی اعلام شده است ، خانواده ها و دانشجویان را هدف قرار داده است و پس از اعلام غیرقانونی بودن عملکرد آنها ، اخبار رسیده حاکی از فعالیت این شبکه در شهرهای دیگر می کند. سردار طلایی در ادامه عنوان کرد: اعضای اصلی شبکه به خاطر منافع خود به هیچیک از اصول انسانی پایبند نیستند و با توجه به ردیابی که از آنها در حداقل 2 جنایت قبلی به دست آمده است ، این نگرش وجود دارد که اگر منافع آنها ایجاب کند ، بسیاری دیگر از سرشاخه ها را به این شیوه حذف خواهند کرد. 

 

کشف سلاح 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: در حال حاضر ماموران با جدیت پیگیر موارد مربوط به این شرکت هستند و تاکنون تعدادی از سرشاخه ها دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها که همانند خانه های تیمی است انواع سلاح ، مشروبات الکلی ، مواد مخدر و... به دست آورده است.
طلایی افزود: نتیجه تحقیقات کارشناسان و آسیب شناسان اجتماعی نشان دهد ، سران شبکه گلدکوئست و دیگر شبکه های هرمی علاوه بر خسارت های مادی که نصیب جامعه و کشور می کنند ، شالوده خانواده ها و افکار جوانان را به خصوص در مراکز علمی و دانشگاهی هدف قرار داده اند. وی با هشدار به مردم از آنها خواست به صرف وعده های دروغین شبکه های هرمی خود رادر دامی که از سوی آنها پهن شده است ، قرار ندهند. 

دستگیری فعالان شرکتهای تجارت هرمی در مشهد 

ماموران اداره عملیات ویژه معاونت آگاهی فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی نیز 2 نفر از فعالان شرکت گلدکوئست را در مشهد دستگیر کردند. بنا به این گزارش ، کارآگاهان پلیس مشهد از مدتی قبل از طریق منابع خبری خود مطلع شدند یکی از فعالان شرکت گلدکوئست در مشهد برای وارد کردن محصولات این شرکت به دبی رفته است و بزودی به ایران بازمی گردد. با این گزارش کارآگاهان به بررسی درباره این فرد پرداختند و سرانجام وی را هنگامی که در حال بازگشت به مشهد بود در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد دستگیر کرده و در بازرسی از وسایل همراه وی تعدادی کاتالوگ ، تقویم و سی دی تبلیغاتی و آموزشی شرکت گلدکوئست را کشف و توقیف کردند.در شاخه دیگری از تحقیقات ، ماموران با هماهنگی بازپرس پرونده ، اقدام به بازرسی منزل برادر این فرد کردند که در نتیجه مقادیر قابل توجهی جزوات ، اسناد ، مدارک و سی دی آموزشی کشف شد.کارآگاهان پلیس مشهد همچنین به دنبال اطلاع از فعالیت شرکت هرمی ام پاوریسم در مشهد ، به بررسی موضوع پرداختند و موفق شدند یک کافی نت را که محل عضوگیری و فعالیت این شبکه بود شناسایی کنند و با هماهنگی مقام قضایی ، مورد بازرسی قرار دهند که در نتیجه مقادیری جزوه و سی دی کشف و محل مزبور تعطیل شد. در این رابطه یکی از فعالان شرکت دستگیر و به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

منبع: http://www.jamejamonline.ir/shownews2.asp?n=117780&t=acc

 

+ نوشته شده در  دوشنبه دوازدهم دی 1384ساعت 18:38  توسط میهن پرست  |  یک نظر

۴۰عضو شبکه گلدکوئیست به دام افتادند

جمعه 9 دی ماه 1384   23:15
با پیگیری پرونده اتهامی شبکه گلدکوئیست ، ماموران اطلاعات نیروی انتظامی روز گذشته 40 عضو دیگر این شبکه را دستگیر کردند.
از چندی پیش ماموران اطلاعات نیروی انتظامی با دریافت گزارش هایی متوجه شدند اعضای شبکه گلدکوئیست تصمیم گرفته اند در ادامه فعالیت خود ، اقدام به عضوگیری جدید کنند به طوری که برخی از سرشاخه ها پس از اعلام فعالیت غیرقانونی این شبکه ، هزار نفر دیگر را در این شبکه جذب کرده و با دریافت پول ، وعده سکه و پوستر داده اند.

دستگیری 40 متهم

با به دست آمدن این اطلاعات ، ماموران در مرحله بعدی متوجه شدند قرار است 40 سرشاخه این شرکت موهوم در یک مجتمع مسکونی گردهم بیایند و درباره روشهای تازه ای برای جذب سرمایه های مردم گفتگو کنند. با گزارش این موضوع به بازپرس شعبه سوم دادسرای رسیدگی به جرایم کارکنان دولت ، روز گذشته ماموران پس از اخذ مجوز قضایی با حضور در این محل و کنترل غیرمحسوس ، وارد محل شدند و آنها را دستگیر کردند. با دستگیری متهمان و کشف اسناد و مدارک ، مشخص شد سرشاخه های این شبکه پس از اعلام فعالیت غیرقانونی ، از طریق ارتباط چهره به چهره ، اقدام به عضوگیری کرده اند. با کشف اسناد ، سکه و پوسترهای مربوط به شبکه ، هر 40 متهم با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند. یادآوری می شود چند روز پیش نیز ماموران پلیس آگاهی پس از اطلاع از محلی که گفته می شود ویژه تجمع دختران فراری است ، 26 نفر از سرشاخه های این شبکه را دستگیر کردند و تحویل مراجع قضایی دادند.
+ نوشته شده در  دوشنبه دوازدهم دی 1384ساعت 18:32  توسط میهن پرست  |  نظر بدهید

چند مورد ازدروغهایی که حامیان کوئیست د ر جزواتشان به عنوان حقیقت به خورد مردم داده بودند.

-۱)            برای این که دوست شما دست از سؤال‌کردن و چانه زدن

 

 بردارد، قراری برای معرفی سیستم با او بگذارید و خودتان دو روز متفاوت را پیش‌نهاد کنید؛ مثلاً بپرسید دوشنبه یا چهارشنبه؟ در این حالت دوستتان به جای دادن پاسخ منفی، بین این دو روز یکی را انتخاب می‌کند. بعد، خودتان مجدداً دو ساعت متفاوت را پیش‌نهاد کنید؛ مثلاً بپرسید ساعت 4 یا 7؟

۲(

«ممکن است بخواهی به دلیل نداشتن اطلاعات کافی راجع به صحت این سیستم با کسی مشورت کنی؛ این کار اشتباه است؛ زیرا نه تنها Network Marketing در ایران ناآشناست، طرح تجاری GQI یک طرح جدید 6 ساله در سطح جهان است که حتی اکثر اقتصادانان نیز از این طرح و نحوه‌ی انجام محاسبات مربوط به قیمت‌گذاری اجناس و میزان پرداخت سود بی‌اطلاعند؛ پس اطلاعات فعلی تو در این زمینه از اطلاعات دوستانت بیشتر است و مشورت کردن با آنها نه تنها بی‌فایده است، بلکه باعث ایجاد یک دید منفی در آن‌ها و در نتیجه درخود تو می‌شود. این کار نیاز به تجربه و تخصص دارد؛ بنابراین فقط افرادی شایسته مشورتند که از سیستم اطلاعات کافی داشته‌باشند. من به تو قول می‌دهم که با هر کسی مشورت کنی، به ویژه با این جاروجنجال‌های اخیر، حتما جواب منفی می‌دهد و خواهدگفت که این سیستم کلاه‌برداری و اشتباه است.

۳"اگر دوست شما نامی از Goldquest نیاورد، به هیچ‌وجه، به هیچ‌وجه و به هیچ‌وجه نامی از آن نبرید و در مورد کمپانی یا نحوه‌ی سوددهی آن چیزی نگویید؛ حتی اگر دوستتان به اندازه‌ی کافی صمیمی و نزدیک هست و پس از دعوت از شما پرسید که آیا قضیه مربوط به Goldquest است، می‌توانید انکار کنید و مجددا از دوست خود بخواهید که یک ساعت از وقتش را در اختیار شما قرار دهد.

+ نوشته شده در  دوشنبه دوازدهم دی 1384ساعت 18:20  توسط میهن پرست  |  نظر بدهید

شکایت روزانه بین 30 تا 40 نفر از شرکت گلدکوئیست
 
کد مطلب: 373
تاریخ: چهارشنبه ۷ دی ۱۳۸۴
منبع: آفتاب
درجه: عادی

یادداشت: قاضی پرونده گلدکوئیست با بیان این که تعداد شاکیان پرونده گلدکوئیست هر روز در حال افزایش است اعلام کرد:به طور تقریبی روزانه حدود 30 تا 40 نفر از این شرکت شکایت می‌کنند
   
 
.

 
 

 قاضی پرونده گلدکوئیست با بیان این که تعداد شاکیان پرونده گلدکوئیست هر روز در حال افزایش است اعلام کرد:به طور تقریبی روزانه حدود 30 تا 40 نفر از این شرکت شکایت می‌کنند 

 به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی قوه قضاییه، حمید رضا طائفی اظهار داشت:تاکنون 40 نفر از سرشاخه های اصلی این شرکت که درآمدهای بالائی داشتند، دستگیر شدند که همگی با قرار وثیقه های سنگین، آزادند. وی تصریح کرد: این افراد از اعضای فعال و اصلی شرکت بوده‌اند که درآمد بالایی داشته اند

منبع:  http://www.aftabnews.ir/vdcbgfbrhsbaf.html


+ نوشته شده در  پنجشنبه هشتم دی 1384ساعت 13:30  توسط میهن پرست  |  نظر بدهید

دستگیری 29 سرشاخه گلدکوئیست

سه شنبه 29 آذر ماه 1384   23:26
 
images/20051220/quest.jpg ماموران پلیس آگاهی با دریافت گزارشی مبنی بر تجمع تعدادی از دختران فراری در یک مجتمع مسکونی ، پس از حضور در محل 29 عضو و سرشاخه گلدکوئیست را دستگیر کردند.
به دنبال گزارش های مردمی به پلیس آگاهی مبنی بر این که تعدادی دختر و پسر جوان هر روز در یک مجتمع مسکونی در بزرگراه نواب حضور پیدا می کنند و این احتمال وجود دارد که این محل ، مکانی برای تجمع و نگهداری دختران فراری باشد ، موضوع به دستور بازپرس دادسرای ناحیه 10 به شعبه 11 پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

محاصره محل

با بررسی محل مورد نظر و صدور مجوز قضایی ، نیمه شب گذشته ماموران با حضور در یک مجتمع مسکونی در خیابان تیهوی 2 ، موفق شدند 29 عضو و سرشاخه شرکت هرمی گلدکوئیست را که در حال انجام معامله بودند دستگیر کنند. در بازرسی از محل نیز مقادیری انواع سکه ، پوستر ، ساعت و دیگر لوازم مربوط به این شرکت غیرقانونی که در اختیار اعضا قرار می گرفت ، کشف و ضبط شد. با انتقال متهمان به پلیس آگاهی ، پرونده برای تحقیقات تخصصی به شعبه 15 پلیس آگاهی ویژه جرایم رایانه ای ارسال شد. با آغاز تحقیق از متهمان معلوم شد ، آنها از چندی پیش به دنبال ارتباط با سرشاخه های گلدکوئیست به این محل منتقل شده اند و در مقابل پولهای پرداختی خود کالاهای فاقد ارزش نظیر، پوستر و ساعت دریافت می کرده اند.

هشدار

سرهنگ حسین خوئینی ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی روز گذشته در خصوص پرونده اتهامی 29 سرشاخه دستگیر شده شرکت گلدکوئیست به خبرنگار ما گفت : همان گونه که مردم از طریق رسانه های جمعی اطلاع پیدا کرده اند فعالیت های شرکت موسوم به گلدکوئیست که هدفی جز انتقال سرمایه های کشور به خارج از مرزها را ندارد، غیرقانونی اعلام شده و اکنون افراد بیشماری که از طریق اینترنت و یا واسطه ها با آنها آشنا شده و پولهای خود را در اختیار سرشاخه ها قرار داده اند ، شکایت های خود را در محاکم قضایی ارائه کرده اند و پرونده اتهامی مسوولان این شرکت و سرشاخه ها در مجتمع قضایی رسیدگی به جرایم کارکنان دولت در حال رسیدگی است.
خوئینی افزود: اعضای اصلی این شرکت پس از روبه رو شدن با موانع قانونی همچنان به صورت پنهانی سعی در ادامه فعالیت دارند. متاسفانه در تحقیقات معلوم شده است که آنها علاوه بر تاراج اموال کسانی که عضو این شرکت شده اند ، برخی را نیز به دام باندهای فساد کشیده اند که این موضوع نیازمند توجه خاصی از سوی مردم است.
معاون پلیس آگاهی خاطرنشان کرد: برخی از اعضای این شرکت تحت تعقیب قرار دارند و این مجرمان پس از دستگیری تحویل محاکم قضایی خواهند شد. خوئینی در ادامه با اشاره به پرونده قتل یک دختر دانشجو که با شرکت گلدکوئیست در ارتباط بود اشاره کرد و گفت : تحقیقات نشان می دهد که این دختر از سوی برخی اعضای شرکت گلدکوئیست به قتل رسیده که در این خصوص تحقیقات پلیس همچنان در تهران و قزوین در حال پیگیری است.
+ نوشته شده در  پنجشنبه یکم دی 1384ساعت 19:39  توسط میهن پرست